Jag har skrivit fel namn eller adress på min order av misstag, kan jag byta?

Uppdaterad

Våra leveranser skickas oftast med Postnord Ombud, vilket innebär att du kan identifiera dig med BankID och visa upp streckkoden hos ombudet. Då behövs ingen namnändring på paketet!

Har du däremot inte BankID eller har valt leverans till Postbox i stället så är ombuden mycket noga med att namnet på paketet överensstämmer med namnet på den som verkligen hämtar ut paketet. 

Om du behöver ändra uppgifterna är det därför bäst att kontakta oss direkt på support@vont.se innan din order har hanterats och rubricera ditt mejl med "ändra order" - då kan vi snabbare hjälpa dig att korrigera leveransuppgifterna.

Byta namn på mottagare eller ändra adress på paketet efter att det är skickat


Du kan själv byta namn på mottagare eller ändra adress efter att paketet skickats, men det är ibland förenat med en ändringsavgift som Postnord debiterar.

För mer information se vår guide Kan jag ändra min leveransadress efter att beställningen har skickats?


warning Created with Sketch.