Hur gör jag en reklamation?
Är det fel på någon vara eller om en vara saknas ska du kontakta vår kundservice via vårt reklamationsformulär inom skälig tid efter att felet upptäckts. I samband med reklamation ska beställningsnummer/kvitto samt orsak till reklamationen uppges. Förbered även tydliga bilder eller videor som helt kan bevisa produktens skada. I vissa fall behöver vi ta produkterna i retur för genomgång, spara därför alltid produkterna som är felaktiga och förpackningen som de kom i.
Vår kundtjänst kommer att granska problemet och tillhandahålla en lösning inom 24 timmar. Vid de fall där din produkt konstateras vara defekt görs en återbetalning till det konto som belastades vid köptillfället förutsatt att parterna inte överenskommer om annat.
Köp via Återförsäljare
I vissa fall så kan du reklamera din produkt hos den återförsäljare där din Vont-enhet är inköpt.
Om återförsäljaren nekar reklamation, kontakta oss via vårt reklamationsformulär för att hantera reklamation eller retur av din Vont-enhet.
Vid retur och ersättning av en Vont-enhet måste alltid giltigt kvitto uppvisas.
Din Vont-enhet måste vara registrerad på Vont.se för att kunna hanteras i ett returflöde.